• Du musst dich registrieren, bevor du Beiträge verfassen kannst. Klicke auf Jetzt registrieren!, um den Registrierungsprozess zu starten. Registrierte User surfen werbefrei, können Suchen durchführen und sehen die volle Darstellung des Forums mit vielen anderen Unterforen!!!

A must try: "Chicken under a brick"

tcj

Bundesgrillminister
Das hier habe ich gestern gemacht:


CHICKEN GRILLED UNDER A BRICK

Serves 4

4 chicken breasts (6 to 8 ounces each)

for the marinade:

* 1 teaspoon coarse sea salt
* 1 teaspoon cracked black peppercorns
* 1/2 to 1 teaspoon hot pepper flakes
* 1 tablespoon chopped fresh garlic
* 1 tablespoon chopped fresh rosemary
* 1/4 cup freshly squeezed lemon juice
* 1/4 cup extra virgin olive oil

Special equipment: 4 bricks, each wrapped in aluminum foil Oak chunks for building the fire, or 2 cups oak chips, soaked in cold water to cover for 1 hour, then drained

1. Trim any sinews or excess fat off the chicken breasts. Generously season the breasts on both sides with salt, cracked black pepper, and hot pepper flakes. Sprinkle the breasts with garlic and rosemary, patting them in with your fingers. Arrange the breasts in a baking dish. Pour the lemon juice and olive oil over them and marinate in the refrigerator for 30 to 60 minutes, turning several times.

2. Set up the grill for indirect grilling and preheat to high. In the best of all worlds, you'd build your fire with oak chunks. Alternatively, use gas or charcoal, plus soaked wood chips for smoke.

3. Brush and oil the grill grate. Arrange the chicken breasts on the grate, all going the same way, at a 45 degree angle to the bars of the grate. Place a brick on top of each. Grill the breasts until cooked, 3 to 5 minutes per side, turning the breasts after 1-1/2 minutes to create an attractive cross-hatch of grill marks. I like to serve chicken under a brick on a bed of chopped arugula that's been lightly dressed with lemon juice and olive oil.

© 2006 Steven Raichlen


Sorry, no pics

Dafür aber lecker und absolute Empfehlung.
Das Fleisch blieb super saftig.

Die Steine + Folie haben lt. Raichlen mehrere Effekte:
* Die Folie reflektiert die Hitze ins Fleisch zurück
* Stein und Folie verhindern, dass das Fleisch nach oben hin Feuchtigkeit verlieren kann.
* intensives Grillmuster
* Der Show-Effekt beim Auflegen der Backsteine
 
Hm, ich dachte bislang immer, der Stein wäre nur für Schummler es nicht hinkriegen ein Grillmuster zu erzeugen. Ich wusste gar nicht, dass das ein richtiges Rezept ist. Aber man lernt ja nie aus. Klingt interessant.
 
Ich muss mich noch korrigieren:
Ich habe das ganze auf direkter Hitze gemacht
Heute nochmal, leicht modifiziert, die Hühner :tits: waren ~30-60min in Rub-Öl-Marinade
Wieder sehr lecker, wesentlich besser als "normal" ohne Backsteine.
 
Du hast mich gestern spontan inspiriert und ich habe das Rezept unbedingt testen müssen. Es war klasse !!! Ich hatte es zwar schon bei Raichlen gesehen, aber irgendwie nie umgesetzt (keine Ahnung was mich bisher abgehalten hat, aber doof, dass ich´s nicht schon früher getestet hab) Wird definitiv wiederholt !!!


Teuflische Grüße... :evil:
 
Zurück
Oben Unten